sunnuntai 11. heinäkuuta 2010

KELE ja TANA

Hieno sprintti. 11 rastille ajaessa muutin matkalla reitinvalintaa ja päätin ajaa suoraan rastille 12. Jossitellaan sen verran, että jos olisi kiinnostanut plaketti, niin olisi kyllä ollut aikaa hakea matkalla se 12... No pyörä toimi kuitenkin hyvin. Sen pituinen se.
Huomenna forest model ja tiistaina middle.

lauantai 10. heinäkuuta 2010

Run `n Bike

Varoitus: Tämä artikkeli saattaa sisältää tuotesijoittelua.

Run `n Bike fillarointiliike Chavesissa hoiti homman ja jarru pelaa taas. Sitten pääsikin jo mallisuunnistamaan. Ruuvailin Miry:n pyörään kiinni ja kruunasin kokonaisuuden tuliterällä A4-kokosella levyllä. Kyllä nyt kelpaa laittaa karttaa telineeseen, kun ei jää turhaan ylimäärästä levyä tuijoteltavaks. Huomenna on mallisuunnistuksen perusteella todella suuret mahdollisuudet eksyä melko majesteetillisesti. Mukulakivillä ei saa kartasta mitään selvää edes kävelyvauhdissa.Mikko Sillanpään suurella avustuksella suunnitellut ajoasut näki myös tänään tositoimintaa. Täytyy laittaa lisää kuvia kunhan saa otettua. Ei noi nyt ihan rumimmasta päästä oo vaikka mannekiini kuvassa onki melko karvanen ilmestys.

perjantai 9. heinäkuuta 2010

Jatkuu

Tämän letkun pitäis olla kiinni jarrukahvassa olevassa mutikassa.

Muuten pyörä alkais olla valmiina koitoksiin. Kallelle iso kiitos rungon lainaamisesta!

Montalegre

Perille päästiin. Oli kuuma automatka Lissabonista Montalegreen. Transportteri meni motarilla ylämäkeen niin kovaa, että työntämällä olis nopeuttanu menoa. Pyörää kasatessa huomasin sitten että TAP-Portugal oli hajottanut takajarrun letkun. Ei ihan äkkiä ole tullut mieleen ottaa sellaista varaosaks. Huomenna on Urban sprint model event ja aamupäivällä auton keula kohti Chavesissa sijaitsevaa legendaarista pyöräkauppaa. Ihmettelen suuresti jos kyseinen varaosa löytyy. Jos ei löydy, niin onhan täällä pyöriä pitkin poikin, senkun käy hakemassa sopivasta. Nyt päivällinen on 30min myöhässä ja hikoilu jatkuu.

tiistai 6. heinäkuuta 2010

This season I`ve been mostly...

Hei pitkästä aikaa. On ollut niin hektistä, ettei ole ehtinyt kirjoitella. Siitä osoituksena yksi alemman asteikon tutkinto hakusessa. No ei vaineskaan, yhtä saamatonta toimintaa kun aina ennenkin. Tässä nyt kisaennakko Portugalin MM-kisoihin joihin uljas joukkueemme (uusissa ajokamoissa!) suuntaa pejantaina.

Kerranki sattuu säiden jumalat hymyilemään ja Suomessa on kuumaa juuri sopivasti ennen MM-kisoihin lähtöä ja aklimatisoituminen on käynnissä toden teolla. No jos Portugalissa on nyt vielä 10 astetta kuumempaa, niin ei anneta sen häiritä.. Viime päivinä kevyitä lenkkejä päivän kuumimpaan aikaan. Edellisen viikonlopun WRE-kisoissa kaukaisessa Jämijärvessä oli havaittavissa, ettei kaikki toivo ole vielä heitetty varsineen kaivoon. Kuskin huomattavasta ylipainosta huolimatta polkupyöräily voisi olla kulkusellaan.

Kuinka tähän on päädytty? Tällä kaudella on reenattu tähän mennessä palttiarallaa 418h. Siihen sisältyy pyöräilyä noinnikästeen 5000km. Yllätyksekseni huomaan myös pitäneeni 25 lepopäivää. Olisiko alkukesän MC-kisoissa ollut kuitenkin huomattavissa pientä kehittymistä Keski-Eurooppalaisissa reitinvalinnoissa??

Huomenna tempaisen Iiksenportin tempon ja kausi alkaa olla kisojen jälkeen ylimenoa varten valmis. En tosin tiedä uskallanko vielä huomenna korkata tempohaalaria, joka on pyhitetty reeneihin joissa mies tietää olevansa lyönnissä.
Tämä oli tällä erää tässä. Alatunnisteena on huomautettava, että valmentajan laajentuvasta valmennusringistä johtuen MM-karkeloiden jälkeen reeni lyödään tappiin, että valmennusopimus ei ole katkolla.

torstai 22. huhtikuuta 2010

Balaton

Eilen selvittiin hieman venähtäneeltä Portugalin reissulta suoraan Unkariin. Kaikki kamatki löys perille. Se on toisaalta vähän hunompi juttu, ku nyt on tällä keikalla noin 20kg liikaa tavaraa mukana. Onneks se tekee Finnairin taksoilla vaan 400€.. Mutta asiaan. Tänään sompailtiin modeli Jussin kanssa reitinvalintoja testaillen ja hyvältä näyttää. Nopeita polkuja, joilla voi hyödyntää hyvin hapottuineista jaloista löytyvät molemmat watit. Lisäksi löytyy tiheitä kohtia, joissa voi eksyttää itsensä niin pahasti, että pois löytää vaan auringon ja muurahaispesien avulla. Niin ja välillä on nousuja, joissa voi tukehtua taluttamaan akkamaisen hapenoton ansiosta. Mutta samankaltaisia elämän faktisia tosiasioita ilmenee muuallakin. Joka tapauksessa odotan innolla tuttuihin Koloskan maastoihin ryntäämistä ja sunnuntaista kotimatkaa...BUHAH!

En oo jaksanu enää päiväkausiin kaivaa kameraa esille, niin laitan pari talvista kuvaa Lumitoukolan veikeästä talkooväestä.Näkyy Finnairin Customer Servicessä..

sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Shaves

15h matkustusrupeaman päätteeksi saavuimme aurinkoiseen Chavesiin. Fillarit nopeasti kasaan ja sännättiin Jussin kanssa tutustumislenkille. Lähes yhtämittaista nousua tunnin verran lähimpään mäkeen ja kääntö huipulla 920 metrissä. Ohjelmistomossa viikon verran intohimoista polkupyöräilysuunnistelua. Uskon harjoitteiden sisältävän myös nousumetrejä. Hotelli on pätevän olonen ja netti ei maksa 20€/vrk.